Robert Louis Stevenson i la novel·la històrica psicosocial
Dm, 18 de gener a Aula A a les 19:30 h.

Robert Louis Stevenson (Edimburg, 1850 - Upolu, Samoa, 1894) va ser un escriptor escocès, autor de novel·les fantàstiques i d’aventures tan conegudes com L’illa del tresor o L’estrany cas del Dr. Jekyll i Mr. Hyde. A causa de la seva dèbil salut va viatjar per tot el món buscant climes més saludables i es va convertir en un expert de la literatura i l’assaig de viatges.

En l’època de Stevenson, Anglaterra estava enmig de profunds canvis socials i tecnològics, amb l’auge de la burgesia i l’aparició de la màquina de vapor, i alhora els valors victorians propis del món antic no acabaven d’extingir-se.

Stevenson va reivindicar el relat clàssic d’aventures i en les seves obres sempre hi apareixen contraposats el bé i el mal com a al·legoria moral. Va influir en autors del segle xx com Jorge Luis Borges.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Inscripció prèvia obligatòria