Conferència «Estat actual de la sardina a la Mediterrània», amb Jordi Viñas de Puig i Marta Muñoz Frigola ,
Dc, 16 de febrer a Aula B a les 19:30 h.

Jordi Viñas de Puig – Laboratori d’Ictiologia Genètica UdG

Marta Muñoz Frigola – Grup de Recerca en Biodiversitat i Recursos Marins UdG

La sardina és una espècie de gran valor comercial i ecològic que actualment es troba en clara regressió. Durant les últimes dècades s’ha evidenciat una disminució continuada de les seves captures i els individus que es pesquen són cada vegada més petits i es troben en pitjor estat de salut. En aquesta xerrada explicarem les investigacions que estem realitzant per tal d’esbrinar quines són les causes que provoquen aquesta situació (sobrepesca i increment de temperatura de l’aigua provocat pel canvi climàtic, entre d’altres) i de quina manera afecten a l'estructura, estat de salut i capacitat de recuperació de les seves poblacions.

Ho organitza: Associació Gironina d'Amics del Mar