PLACES EXHAURIDES-Visita històrica a la Casa de Cultura, amb Cèline Xicola
Dm, 28 de juny a Auditori Viader a les 19:00 h.

El 1769 obria la primera Casa de la Misericòrdia a la ciutat de Girona, un establiment on es tancarien aquelles dones que la societat i les institucions consideraven viciades, perdudes, amorals o de costums que no encaixaven en l’època. Uns anys després arribarien els infants abandonats i homes pobres o desvalguts. Durant gairebé dos segles, milers d’entre ells hi van viure tancats. És la seva història i els seus secrets que s’amaguen a darrera de les parets de l’actual Casa de Cultura i que s’explicaran durant aquesta visita.

Visita a càrrec de Céline Xicola, historiadora i autora del llibre L'Hospici de Girona (1769-1963). Silencis i paraules d'un món en reclusió.

Foto: Ajuntament de Girona. CRDI (Martí Massafont Costals)

Inscripció gratuïta obligatòria

Punt de trobada: vestíbul