Xerrada «La cultura catalana avui: música i literatura per a un futur millor?», amb Carlota Gurt i Roger Mas
Dm, 29 de novembre a Aula Magna a les 19:00 h.

El català és un element fonamental de la cultura i la identitat catalanes. I què és la cultura en una llengua sinó l’aportació que es fa des d’una tradició literària i artística en sentit ampli, que inclou diversitat de gèneres com la música, el cinema, la literatura, etc.? Com és la música en català avui i quines són les seves perspectives de futur? Quin efecte té la música en la normalització del català? I la literatura? Què explica de nosaltres la literatura que escriuen en català els nostres autors contemporanis? Quin és el panorama literari actual a la comunitat lingüística catalana i quins són els seus reptes principals per arribar al públic?

---

Carlota Gurt és traductora i escriptora. Va estudiar traducció i interpretació, humanitats, empresarials, estudis de l’Àsia Oriental i comunicació audiovisual. Entre 1998 i 2010, va treballar en el camp de les arts escèniques, principalment a La Fura dels Baus i com a cap de producció al Festival Temporada Alta. El 2019 va guanyar el Premi Mercè Rodoreda amb el recull de contes Cavalcarem tota la nit. El 2021 va publicar la seva primera novel·la, Sola. Col·labora a El matí de Catalunya Ràdio, Tot és comèdia de la SER, el diari Ara, el «Quadern» d’El País i Planta baixa de TV3.

Roger Mas és cantautor català. Va començar l’activitat artística als dotze anys com a clarinetista i saxofonista. A partir de 1994 va investigar les diverses expressions musicals del món sota el mestratge de Luis Paniagua.

L’any 1996, va guanyar el Premi Èxit de Catalunya Ràdio, que representa el tret de sortida de la seva carrera com a cantautor. Des d’aleshores, ha publicat deu discos, amb els quals ha rebut diversos premis i un ampli reconeixement de la crítica.

La seva música gira entorn de la música d’arrel i tradicional i de la música moderna. En les seves lletres mescla la llengua del carrer, la literària i els parlars que es van perdent.

Ho dirigeix i condueix: Maite Puigdevall

Ho organitza: Casa de Cultura

Hi col·labora: Consorci per a la Normalització Lingüística, Serveis Lingüístics de la Diputació de Girona i  Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya

---