A qui dius vell? Fotografies de David Burnett
Sales d'exposicions - P2 a les 10:00 els dies 05, 06, 07, 08, 11, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 22, 26, 27, 28, 29 de juliol
Sales d'exposicions - P2 a les 10:00 els dies 22, 23, 24, 25, 26, 29, 30, 31 d'agost
Sales d'exposicions - P2 a les 10:00 els dies 01, 02, 05, 06, 07, 08, 09, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21, 22, 23 de setembre

Com a fotoperiodista, David Burnett (1946, Utha, EUA), ha viatjat per tot el món, cobrint esdeveniments internacionals durant més de cinquanta anys. Però va ser als Estats Units on va descobrir les competicions esportives per a gent gran, tan per homes com per dones, amb aficionats decidits, alguns dels quals van començar a competir després de jubilar-se, i d’altres eren esportistes retirats, ex-atletes massa vells per a participar en grans certàmens. Des dels 55 fins als 99 anys i més, es posen a prova participant en competicions esportives específiques per a ells. Tots tenen el mateix esperit de solidaritat i la mateixa ambició per afrontar al pas del temps.

Burnett va néixer el 1946 a Salt Lake City, Utah. Es va graduar al Colorado College el 1968 i va començar a treballar com a fotògraf independent per al Time and Life, primer als Estats Units i després al Vietnam. El 8 de juny de 1972, Burnett era un dels fotoperiodistes presents a Trảng Bàng a la província de Tây Ninh quan Nick Ut d'Associated Press va capturar la seva famosa imatge de la nena vietnamita de nou anys Phan Thị Kim Phúc i alguns altres nens que fugien d'un atac de napalm. Dos avions Skyraider del Vietnam del Sud es van desviar i van llançar bombes incendiàries a prop dels periodistes, cosa que va provocar la mort de dos nens i va infligir cremades greus a altres, inclosa Kim Phúc. Burnett també va fer fotografies de l'escena.

Després de dos anys a Vietnam, es va unir a l'agència de fotografia francesa Gamma, viatjant pel món per al seu departament de notícies durant dos anys.

El 1975 va co-fundar una nova agència de fotografia, Contact Press Images , a la ciutat de Nova York. Durant les darreres tres dècades ha viatjat molt, treballant per a la majoria de les principals revistes dels Estats Units i Europa.

HO ORGANITZA: CiP, Centre International du Photojournalisme de Perpignan, Visa pour l'Image

AMB EL SUPORT: INSPAI, Centre de la Imatge de la Diputació de Girona  i Casa de Cultura de la Diputació de Girona

DATES: del 5 al 29 de juliol i del 22 d'agost al 23 de setembre de 2022

HORARIS: De dilluns a divendres de 10 a 20h  (festius tancat)