«Catalunya Nord. 40 anys d’Arrels, 40 anys d’un país»
Altres espais a les 10:00 els dies 17, 20, 21, 22, 23, 27, 28, 29 de juny

El propòsit de l’exposició és arribar a una aproximació de tot allò que ha tingut transcendència durant 40 anys, en una actualitat que l’associació Arrels ha anat seguint pam a pam des d’una ràdio catalana amb els criteris d’objectivitat que la caracteritzen.

És l’actualitat d’una terra d’uns 480.000 habitants, una terra que representa el 5% dels Països Catalans però que ha estat capaç de tenir un premi Nobel de literatura, de mantenir vives llengua i cultura. Una actualitat que permet veure com la ciutadania ha protagonitzat lluites socials, ecologistes o culturals en defensa del territori nord-català o d’expressar de manera activa la seva solidaritat envers una Catalunya Sud malmesa en el seu procès d’emancipació.

Ràdio Arrels, a més, com a testimoni privilegiat, ha anat recollint gran part de l’actualitat d’aquests 40 anys al país. Per això podreu escoltar, a través dels codis QR que trobareu per cada any d’aquesta retrospectiva, il·lustracions sonores extretes dels arxius d’aquesta ràdio.

L’exposició parteix dels continguts del llibre «Catalunya Nord. 40 anys d’Arrels, 40 anys d’un país» publicat l’any 2021. Pretén fer difusió dels continguts del llibre per apropar-los a la ciutadania des d’una perspectiva pedagògica i didàctica: els condensa i els iŀlustra amb el suport d’arxius sonors (codi QR).

LLOC: Vestíbul de la Casa de Cultura de Girona

DATES: Del 17 al 29 de juny