Conferència «Les matemàtiques davant el món», amb Xavier Roqué
Dj, 13 d'octubre a Aula A a les 19:30 h.

La relació entre les matemàtiques i el món ha captivat filòsofs, físics i matemàtics des de l’antiguitat. Hi ha una estructura matemàtica subjacent a la realitat? Com afecten la percepció sensible i la intuïció física la construcció dels conceptes matemàtics? Són la intel·ligibilitat o la bellesa criteris de veritat o certesa? Les matemàtiques, es revelen o es creen? A la xerrada discutirem algunes de les respostes que s’han donat a aquestes qüestions des que es van plantejar fins al moment actual.

Xavier Roqué és llicenciat en física i doctor en història de la ciència per la UAB. Membre de l’Institut d’Història de la Ciència i del Departament de Filosofia de la UAB, ha estat professor visitant a les universitats de Cambridge i Uppsala. Ha publicat extensament sobre la història de la física contemporània, i ha editat i traduït al català textos clàssics de Niels Bohr, Marie Curie i Albert Einstein. És el coordinador del nou grau en ciència, tecnologia i humanitats (UAB-UAM-UC3M).

Ho organitza: Càtedra Lluís Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica de la UdG i Casa de Cultura de Girona