Conferència «Internet, les coses, nosaltres», amb Bel Bosck
Dc, 28 de setembre a Aula Magna a les 19:00 h.

En aquesta edició d’«Un espia a la butxaca. Ètica, democràcia i noves tecnologies» d’enguany, que ja serà la cinquena, farem una anàlisi sobre com aquesta Internet que ja forma part de l’èter i les tecnologies que la fan possible ens influeixen i ens influiran en el futur, i com poden arribar a transformar no solament les nostres relacions, els nostres drets, sinó també a nosaltres com a espècie.

També parlarem d'un dels primers models informàtics predictius, el que van utilitzar els científics responsables de l’informe i llibre Els límits del creixement ara mateix fa 50 anys. Podrà la tecnologia ajudar-nos a capejar totes les crisis presents i les futures, o més aviat pot ser una eina per imposar l’autoritarisme i el control de la població, amb conseqüències i repercussions fins ara mai vistes en la història de la humanitat?

Bel Bosck i Bagué

En el currículum de Bel Bosck i Bagué, la literatura, el periodisme i el disseny gràfic es donen la mà amb la informàtica i la tecnologia, unes disciplines amb les quals l’autora ha estat vinculada des del punt de vista formatiu i laboral però també des de la reflexió i la investigació sobre com ens afecten aquestes eines en els àmbits ètic i personal. Dirigeix aquest cicle des de 2018.

Ho dirigeix: Bel Bosck i Bagué

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona