Conferència «Dones sahrauís a la diàspora: Una identitat marcada pel conflicte», amb Ebbaba Hameida.
Dv, 02 de desembre a Aula Magna a les 19:00 h.

El conflicte del Sàhara Occidental i el seu impacte sobre les dones, especialment les que viuen a la diàspora, i el seu paper en la lluita del poble sahrauí centra la conferència. Va a càrrec de la periodista sahrauí resident a Madrid Ebbaba Hameida. Ha nascut als campaments de refugiats sahrauís a Algèria. Ha viscut a cavall entre Itàlia i Espanya i actualment compagina el seu treball periodístic amb un doctorat en periodisme sobre l'autonomia, la identitat i la visibilitat de les dones a països de majoria musulmana. És periodista i membre de la Junta Directiva de Reporters Sense Fronteres Espanya. Actualment, treballa a RTVE.es per la qual ha cobert la guerra d'Ucraïna. L'últim any, ha realitzat diverses cobertures sobre la crisi migratòria a Melilla, Ceuta i Illes Canàries, la situació de països de trànsit com el Marroc i Tunísia o el declivi de la situació econòmica i social al Líban. Aquesta activitat forma part de la Campanya ‘Girona: Ciutats agermanades, connexions solidàries’, per a commemorar el 35è aniversari de l’agermanament amb Bluefields (Nicaragua) i el 25è amb Farsia (Sàhara Occidental).

Ho organitza: Ajuntament de Girona