Taller de temps de flors
Dissabte de 16:00 a 18:00h _ Inici: 08-04-2017
Casa de Cultura de Girona

TALLER DE TEMPS DE FLORS

L'element central a partir del qual pivotarà el taller serà la natura morta. Aquest terme apareix a Holanda en el segle XVII per designar el gènere pictòric encarregat de la representació de coses inanimades: fruites, instruments, utillatge de qualsevol tipus, aliments, flors... En qualsevol cas les pintures oferien una imatge atemporal i congelada del que ràpidament, com les flors, havia de fer-se malbé.

Els objectius del taller pels nois i noies participants són:

• Conèixer el gènere de la natura morta de flors
  • Conèixer el simbolisme de les flors i les històries que hi ha darrere de les pintures analitzades
  • Veure i experimentar amb flors naturals: olors, formes, colors, textures... i aprendre a fer un ram (amb la participació d'un/a florista)
  • Realitzar individualment un esbós, en paper, d'un gerro amb el ram de flors que ens agradaria fer i de la història que volem explicar a partir d'aquest ram
  • Realitzar una pintura amb tèmperes sobre tela a partir de l'esbós i amb la presència de flors naturals per representar les seves característiques
  • Passar a l'ordinador la història inventada amb un títol, associada al ram (els més petits la poden explicar i ja es passarà a l'ordinador)
  • Realitzar, el mateix dia de preparació de l'exposició, el mateix ram que hem pintat amb flors naturals (es poden comprar a la Bisbal gerros barats de terracota, un per participant).
  • Escriure a cada gerro, amb els elements decoratius que es vulgui, el títol de cadascuna de les històries.

L'exposició final comptarà amb les pintures (totes del mateix tamany), les històries inventades i els gerros amb els rams naturals el més semblants possible al ram pintat. El taller no tracta de fer primer un ram de flors naturals perquè després els pintin. El ram natural no es farà fins el dia de preparació de l'exposició. Els nois i noies hauran fet un exercici de visualització i inventiva d'un ram que no veuran, en realitat, fins l'últim moment.

D'aquesta manera l'exposició ens mostrarà, per una banda, les natures mortes com a representacions atemporals de les flors i, de l'altra, els rams reals que s'aniran fent malbé durant el temps d'exposició, un diàleg entre l'art i la vida, entre la representació i la realitat.

Dirigirant el taller: Servand Solanilla
Dies: 8-15-22-29 d'abril i 6-12 de maig 2017
Horari: de 16:00 a 18:00h
Lloc: Casa de Cultura
Preu: 75€ (Socis de FANJAC 60€)
Alumnes: Min. 15 / Màx. 18

MATRICULA'T
Per poder matricular-vos d'un curs heu d'autentificar-vos clicant aquí.