Mapamundi. Claus de la política internacional
Dilluns de 19.30 a 21.00h _ Inici: 09-10-2017
Casa de Cultura de Girona

En pocs anys el fenomen conegut com ‘globalització’ o ‘mundialització’ ha transformat el panorama del món que coneixíem. Les seves conseqüències s’han notat en tots els sectors, des de l’economia als factors socials; des del nou ordre mundial i la geoestratègia de les grans potències a la revolució de les comunicacions i el terrorisme internacional; des del canvi climàtic que està alternant el planeta a les grans migracions. El seminari analitzarà aquesta nova situació mundial, els principals conflictes actuals i els reptes futurs que es presenten seguint els temes d’actualitat: des del futur de la Unió Europea, immersa en una greu crisis econòmica i d’identitat accentuada pel Brexit, fins a la inestabilitat política de l’Orient Mitjà, amb greus conflictes com el de Síria, la crisi dels refugiats o el nou paper de Turquia. Tot plegat perquè el participant adquireixi eines de coneixement i anàlisi suficients que permetin una visió més global i crítica de l’entorn actual.

Josep Martinoy és llicenciat en Ciències de la informació i exerceix com a periodista des de 1984. Ha estat cap de redacció del diari El Punt i responsable de la secció Europa/Món fins a 2011.

HORARI: Dilluns a les 19.30 h

DATES: Del 9 d'octubre al 15 de gener

MATRÍCULA: 60 euros

MATRICULA'T
Per poder matricular-vos d'un curs heu d'autentificar-vos clicant aquí.