De la paraula a la imatge. Curs de guionatge
Dll de 19.00 a 21.00h _ Inici: 15-10-2018
Casa de Cultura de Girona

Qualsevol producte audiovisual necessita un guió per a realitzar-se. En aquest curs seguirem el recorregut per endinsar-nos a l’escriptura audiovisual: des de les paraules a l’argument inicial, al guió tècnic fins a la gravació d’un petit curt.

PROGRAMA

-Primera sessió: De la paraula a la imatge; la gramàtica audiovisual: de l’abecedari dels plans al moviment de càmera; yipus de guió i una idea per escriure un guió: storyline.

-Segona sessió: els gèneres audiovisuals; el relat: exercici d’escriure una sinopsi; lectura de la sinopsi.

-Tercera sessió: Objectius del guió; narració argumental, narració documental; estructures internes: argumental i/o documental.

-Quarta sessió: formes externes: guió argumental i guió documental; manipulació documental: exemples de documents de guerra; mètode de treball en grup; l’escena: espai, temps i exposició del lloc; el ritme; i selecció de la informació: com documentar-se

-Cinquena sessió: Estils d’escriptura de guoins; el relat: caracterització, transició de l’acció, intencions principals i secundàries; l’efecte sobre l’espectador: anticipació, suspens, alteració dels temps; i la construcció dramàtica: escriptura d’un guió literari.

-Sisena sessió: elecció dels guions, assaig amb el guió, guió tècnic, pla tècnic de producció, guió de càmera  i enquadrament.

-Setena i vuitena sessió: Gravació

-Novena sessió: Principis del muntatge; seqüències: d’acció, de diàlegs i còmiques; estils de muntatge: imaginatiu, ideològic i educatiu.

-Desena sessió: l’ambientació musical i so directe vs so enregistrat

-Onzena sessió: visionat de gravacions i preguió de muntatge

-Dotzena sessió: Muntatge i projecció

PROFESSOR

Juan Jesús Aznar és periodista. Ha col·laborat amb diferents mitjans de comunicació, tant de premsa escrita com radiofònics i televisius; com a periodista, els darrers anys ha dirigit un programa de televisió de divulgació científica (Número π) i, des de fa 9 anys, escriu una columna al setmanari Empordà (editat per Prensa Ibérica),. En els darrers 6 anys ha estat el director del Museu de la Tècnica de l'Empordà (MTE).

Escriptor i poeta, ha publicat Ser, llibre de bibliòfil sobre el seu poemari Iceberg, il·lustrat amb gravats del pintor Daniel Lleixà.Actualment es dedica a la consultoria cultural i empresarial.

INICI: 15 d’octubre

HORA: Dilluns de 19 h

DURADA: 12 sessions

INSCRIPCIÓ: 60 euros (aquí)

MATRICULA'T
Per poder matricular-vos d'un curs heu d'autentificar-vos clicant aquí.