L'Irracional poder de les matemàtiques", amb David Juher
Dj de 19.00 a 21h _ Inici: 17-01-2019
Casa de Cultura de Girona

El Creador és subtil, però no maliciós (Albert Einstein)

Quantes dimensions té el nostre Univers? És quantificable la bellesa d'una peça musical? Què té a veure la compressió de la informació binària amb el desxiframent de les escriptures antigues? Som lliures per prendre les nostres decisions? Tenen una sortida lògica les paradoxes associades al concepte d'infinit? Què és la realitat des del punt de vista de la mecànica quàntica?

Els protagonistes d'aquest curs seran l'entropia, el caos, l'infinit, la quàntica, la relativitat, la geometria de l'espai-temps..., però també la música, la criptografia, el desxiframent d'escriptures antigues, el concepte de llibertat... En la comprensió de l'Univers, i al darrere d'alguns dels avenços científics més importants de tots els temps, hi ha idees matemàtiques bellíssimes que es poden entendre sense recórrer a equacions. En aquest curs, destinat a un públic general, presentarem sense cap tecnicisme alguns dels moments més brillants del pensament humà.

* Entropia, desxiframent d'escriptures antigues i compressió d'informació
* Paradoxes sorprenents sobre el concepte d'infinit
* Caos i música
* Criptografia i esquemes de compartició de secrets
* Test de Bell de la mecànica quàntica: localitat, realisme, lliure albir
* Criptografia quàntica
* El joc de la vida
* Teoria de la relativitat sense fórmules
* Topologia i dimensions del nostre Univers

David Juher és doctor en Matemàtiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i professor del Departament d’Informàtica i Matemàtica Aplicada de la Universitat de Girona (UdG). Els seus àmbits de recerca són els sistemes dinàmics discrets en dimensió baixa i les xarxes complexes. Exerceix activament la divulgació en forma de conferències i cursos.

INICI: 17 de gener de 2019

HORARI: dijous a les 19.00 h

DURADA: 7 sessions

INSCRIPCIÓ: 60 euros (aquí)

MATRICULA'T
Per poder matricular-vos d'un curs heu d'autentificar-vos clicant aquí.