El retablillo de don Cristóbal y los Títeres de Capchiporra
Ds, 02 de setembre a Auditori Viader a les 00:00 h.

SINOPSI
1) El retablillo de don Cristóbal. El director encarrega al poeta que escrigui la història de don Cristóbal i Rosita. La rondalla d'aquests ninots es representa dins d'un teatre on Rosita és una jove amb enormes ànsies d'estimar que xoca amb les intencions de la seva mare, que es casarà per diners amb don Cristóbal, un vell adinerat i violent que arregla a cops tot el que
s'interposa al seu pas.
2) Los títeres de Cachiporra: Tragicomedia de don Cristóbal y la señá Rosita. El mal educat i totpoderós senyor Cristóbal s'entesta a aconseguir la Rosita i fa un tracte amb la seva mare perquè li lliuri la filla a canvi de diners. Doña Rosita ha de renunciar a l'amor que sent pel seu xicot, Cocoliche, amb el qual està a punt de casar-se. La farsa es complica amb l'arribada al poble d'un antic nuvi de Rosita, Currito. En el text se succeeixen els embolics i les persecucions a cops de porra fins a arribar al desenllaç final.

BREU HISTÒRIA DEL GRUP
La Compañía de Teatro Clásico Maspalomas comença el seu camí amb aquesta escenificació de titelles el 31 de març de 2017. La representació es basa en les obres que va escriure Federico García Lorca per a titelles: El retablillo de don Cristóbal i Los títeres de Cachiporra: Tragicomedia de don Cristóbal y la señá Rosita, farses guinyolesques per a adults, encara que
aptes per a tots els públics. És una companyia molt jove, d'actors adults, i va començar el seu camí fora de les Illes Canàries al FITAG de Girona. Un luxe.

Durada: 70 min

Gènere: farses guinyolesques