Dr. Strangeworld o com vaig aprendre a no témer i estimar la quàntica, a càrrec d'Emili Bagan
Dj, 10 de maig a Aula Magna a les 19:30 h.

L’adjectiu quàntic ha esdevingut sinònim d'estrafolari, poc intuïtiu, incomprensible, però també de tecnològicament avançat, prodigiós. El mateix Max Planck, pare de la mecànica quàntica, afirmava: "Els que diuen que poden raonar sobre mecànica quàntica sense marejar-se, és que no l'entenen". Aquesta xerrada pretén justament marejar-vos amb alguns fenòmens quàntics sorprenents i explicar-vos per què les tecnologies quàntiques, que fan ús d'aquests fenòmens, canviaran les nostres vides en el decurs d'aquest segle.

Emili Bagan és catedràtic de Física Teòrica de la Universitat Autònoma de Barcelona, autor d’uns 150 articles sobre física d’altes energies i informació quàntica i fundador del Grup d’Informació Quàntica, un dels primers grups de recerca sobre tecnologies quàntiques de l’Estat espanyol. Ha estat becat pels programes Fulbright, Fleming i A. V. Humboldt. Ha sigut investigador a Brookhaven (BNL), Nova York, a la Universitat de Cambridge, a la Universitat. de Heidelberg i recentment, professor convidat a CUNY, Nova York.

ORGANITZA: Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica i Casa de Cultura

Podeu inscriure-us gratuïtament clicant aquí.