Presentació d’una exposició itinerant i conferència sobre el tritó del Montseny
Dc, 16 de maig a Aula Magna a les 18:00 h.

Acte de presentació de l’exposició itinerant sobre el tritó del Montseny “El meu nom és Calotriton i només visc al Montseny” que es podrà visitar fins el 21 de maig. Posteriorment l’exposició recorrerà entre d'altres indrets, els divuit municipis del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny.
L’acte també inclourà una breu presentació del projecte Life Tritó Montseny i la
conferència “El tritó del Montseny: de la genètica a la conservació”, a càrrec del Sr. Emilio Valbuena-Ureña, rehabilitador de la fauna del Centre de recuperació de Fauna Salvatge de Torreferrusa i professor associat de la UAB.
El tritó del Montseny (Calotriton arnoldi) és un endemisme dels torrents del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny. Es tracta d’una espècie en perill crític d’extinció, fet que va comportar la necessitat de protegir-la en el marc del projecte Life Tritó Montseny.
Els projectes Life són els principals mecanismes de la política ambiental de la Unió Europea per contribuir a l'aplicació, desenvolupament i millora de les polítiques ambientals europees.

Programa
18.00 h. Inauguració de l’exposició itinerant sobre el tritó del Montseny “El meu nom és Calotriton i només visc al Montseny”, amb parlaments del Sr. Jesús Calderer, diputat adjunt d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona i del Sr. Lluís Costabella, diputat delegat de Medi Ambient de la Diputació de Girona.
18.15 h. Presentació del projecte Life Tritó Montseny a càrrec del Sr. Daniel Guinart, coordinador tècnic del projecte.
18.30 h. Conferència “El tritó del Montseny: de la genètica a la conservació”, a càrrec del Sr. Emilio Valbuena-Ureña, rehabilitador de la fauna del CRFS de Torreferrusa i professor associat de la UAB.
19.30 h. Fi de l’acte.