Neuroteologia en temps real, amb Rafael Balaguer
Dj, 25 d'octubre a Aula A a les 19:30 h.

Plantejarem un experiment de neuroteologia en temps real amb una persona voluntària del públic per demostrar que les fluctuacions del camp geomagnètic terrestre, en interacció amb determinats processos cerebrals, poden desencadenar percepcions que el subjecte percep com a absolutament reals, i que es poden homologar a les experiències transcendents i místiques que estan en la base de la creença en la vida espiritual. Un cop finalitzat l'experiment (transparent i a la vista del públic), el subjecte ens explicarà les seves sensacions. L’objectiu d’aquesta mena d’experiments és reforçar la nostra tesi sobre l’origen neuronal del fet religiós.

Rafael Balaguer és prehistoriador (UNED) i astrònom amateur. President d’Astrogirona (Associació Astronòmica de Girona) i membre de la International Meteorite Collectors Association, participa en la Xarxa d’Investigació Espanyola sobre Bòlids i Meteorits. Té una intensa activitat de divulgació de l’astronomia i la paleoantropologia en forma de cursos, conferències, observacions astronòmiques públiques, articles en revistes com “Tribuna de Astronomía y Universo”, “Astronomía” o “Nostra Nau”, i col·labora amb mitjans escrits i audiovisuals d’àmbit estatal, com ara “Cuarto milenio” d’Iker Jiménez.

INSCRIPCIONS aquí

Les inscripcions no són obligatòries tret dels casos específicament indicats, tot i això són molt recomenables ja que asseguren la plaça i ens permeten avisar-nos en cas de qualsevol incidència.

ORGANITZA: Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions a la Matemàtica i Casa de Cultura