Bernat Català (piano), participant del 65è Concurs Internacional Maria Canals
Dv, 29 de març a Auditori Viader a les 20:00 h.

La Casa de Cultura acull per setena vegda un dels concerts d'un dels participants del 65è Concurs Internacional de Música Maria Canals, degà dels concursos musicals a l'Estat espanyol que té lloc al Palau de la Música. En el concurs hi participen joves talents del piano d'entre 18 i 30 anys procedents de tot el món. En aquesta edició han estat sel·leccionats 87 pianistes de 34 països.

En aquesta ocasió ens visitarà Bernat Català (Barcelona, 1993).

Català,s’ha format com a pianista i compositor al Conservatori Municipal de Música de Barcelona, a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), a la Guildhall School i al Royal Academy of Music de Londres finalitzant el Master of Arts amb la qualificació més alta.

Amb disset anys va rebre el Premi d’Honor de Piano del Conservatori Municipal de Música de Barcelona i el passat 2018 va aconseguir el primer premi del concurs Joventuts Musicals de Catalunya.

Ha actuat a diverses sales com el Palau de la Música Catalana o la Fundació Juan March de Madrid i  a festivals com el de Torroella de Montgrí. També ha ofert concert arreu d’Europa.

És membre del Caravaggio Piano Quartet, guanyadors del concurs de música de cambra del Festival delle Nazioni de Itàlia. Ha compost diverses obres per a piano sol, una cantata per a cor infatil (2015) i peces per a formacions de música de cambra.

Actualment viu a Ginebra (Suïssa) on estudia un post grau de piano.

FRÉDÉRIC CHOPIN (1810-1849)
Scherzo. Núm. 2 op. 31

LUDWING VAN BEETHOVEN (1770-1870)
Sonata op. 110, 1r moviment, I