55 urnes per la llibertat
Sales d'exposicions - P2 a les 10:00 els dies 11, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 29, 30, 31 de gener
Sales d'exposicions - P2 a les 10:00 els dies 01, 04, 05, 06, 07, 08, 11, 12, 13, 14, 15 de febrer

Aquesta exposició mostra el treball de cinquanta-cinc artistes que amb la seva creació fan visible un crit i un compromís en defensa de la llibertat i la democràcia.

El dia 1 d'octubre a Catalunya tot un poble es va unir per exercir pacíficament el seu dret a votar. Després d'aquest referèndum, les urnes continuen tenint vida, en aquest cas vida artística gràcies a la iniciativa del Comitè de Solidaritat Catalana de la Catalunya del Nord qui ha organitzat l'exposició i ha fet possile el projecte.

Cada artista ha disposat d’una urna del referèndum de l’1-O per fer la seva creació i donar expressió a la seva veu. Els 55 recintes de plàstic han estat intervinguts per creadors de diverses disciplines que s’han inspirat en la potència simbòlica de la jornada electoral històrica i en la insòlita repressió policial que van patir centenars de persones quan intentaven dipositar el seu vot.

Els humils contenidors s’han transformat en objectes de poderós valor artístic que ara formen part de l’exposició 55 urnes per la llibertat, que es va inaugurar el passat juny a Brussel·les, i porta un llarg recorregut passant per Barcelona i arriba a Girona fins el 15 de febrer de 2019.

Els 55 creadors que s’han avingut a participar en l’exposició són: Franc Aleu, Nora Ancarola, Miquel Arnaudiès, Biel Barnils Carrera, Jacquie Barral, Núria Batlle, Pere Bellès, Fabien Boitard, Danièle Busquet, Tom Carr, Francesca Caruana, Pascal Comelade, Roger Cosme Etève, Joël Desbouiges, Quim Domene, Philippe Domergue, Pep Duran Esteva, Ignasi Esteve i Bosch, Joan Fontcuberta, Marc Fourquet, Gabriel, Jesús Galdón, Jordi Isern, Salvador Juanpere, Patrick Jude, Emmanuelle Jude, Brigitte Kühlewind Brennenstuhl, Delphine Labedan, Lola Lasurt, Antoni Llena, Anna Llimós, Francesca Llopis, Assumpció Mateu, Odile Marot, Enric Mauri, Carme Miquel, Pere Noguera, Gilles Olry, Frederic Perers, Enric Pladevall, Xevi Prat, Jaume Ribas, Antònia Ripoll, André Rober, Dolors Rusiñol Masramon, Esteve Sabench, Gerard Sala, Carme Sanglas, Claret Serrahima, Servand Solanilla, David Torrents, Francesc Torres, Montse Vendrell, Christian Vila i Marga Ximenez.

Actes paral·lels a l'exposició

LLOC: Sales d'exposicions de la Fundació Fita (segon pis)

HORARI: De dilluns a divendres de 10 a 14h i de 16 a 20h

PRODUEIX: Comitè de solidaritat catalana - Catalunya Nord