«El món com a meditació» de Maria Mercader
Sales d'exposicions - PB a les 11:00 els dies 05, 06, 07, 10, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 24, 25, 26, 27, 28 de setembre

«El món com a meditació» és el títol d'un poema del poeta nord-americà Wallace Stevens. Maria Mercader l'ha manllevat com a títol de l'exposició perquè en ell s'hi identifica allò que vol copsar l'artista: «la pintura entesa com a interpretació del món». L'artista explica que l'ésser humà acostuma a «fer vagar el pensament intentant una possible interpretació del món davant una realitat que no coneixem» i aquest aspecte és el que a ella li interessa treballar en les seves obres: «intentar copsar la realitat tridimensional en dues dimensions damunt el suport pictòric»

Mercader treballa amb plafons de fusta de 110 x 50 cm gairebé com paravents japonesos que va unint entre ells per configurar la peça. En ells, Mercader hi parla del món, dels rajos del sol, de l'aigua, de la naturalesa, de les fulles, de les flors, de les llavors i del cos.

HORARIS: De dimarts a divendres d'11 a 20 h i dissabtes d'11 a 18 h

ORGANITZA: Exposicions viatgeres de la Diputació de Girona