Mare Nostro, amb Teatro Finestra
Ds, 31 d'agost a Pati a les 22:00 h.

SINOPSI

«En qualsevol latitud, formem part de la mateixa comunitat. Cada home, cada dona, cada criatura d’aquest planeta, tant se val on hagi nascut, té el dret a la vida i a la dignitat.» Mare nostro ha nascut en els temps presents, marcat per conflictes, violència, atrocitats. Passem per una crisi en què l’home és atrapat en un mecanisme de deshumanització. Avui, al món hi ha més països en guerra que no en pau. Però els efectes d’aquestes guerres se senten arreu. Una part de la humanitat fuig, travessa mars i fronteres, mentre l’altra part es defensa, construeix murs per aturar aquesta onada de gent desesperada. Mare nostro sona com una pregària, un mar que és una frontera però també una via que connecta. «Amb aquest treball, hem intentat posar-nos al costat d’aquells qui s’ofeguen, que es fan esclatar dins d’un teatre, dins d’un aeroport, però també al costat dels qui moren en aquells indrets. Un dels nostres objectius és invitar a mantenir-se humans, com la nostra única salvació. Siguem humans, fins i tot quan la humanitat sembli que s’hagi perdut al nostre entorn.»

BREU HISTÒRIA DEL GRUP

El 2018 van participar al Festival Nazionale Teatro Scuola, un festival per a grups escolars, amb Mare nostro, representada per estudiants d’educació secundària del Liceo Meucci. El 2017 van representar Romeo + Juliet, de William Shakespeare, dirigida per Raffaele Calabrese. El 2016 van guanyar el Festival Nacional UILT 2016 amb Tango, dirigida per Raffaele Calabrese. Van guanyat el premi del jurat tècnic a la millor producció i el premi del jurat jove a la millor actriu, per a Claudia Achilli. El 2015 van guanyar el premi a la millor producció del 27è Festival Nacional Maschera D’Oro 2015, amb Pinocchio, dirigida per Raffaele Calabrese. Van participar en el 25è Festival Internacional de Teatre Castello di Gorizia. El 2014 van guanyar el 46è Festival Nacional Macerata Teatro, amb Pinocchio, dirigida per Raffaele Calabrese. Pinocchio va ser seleccionada per a la 8a edició de la Trobada Internacional de Teatre Mediterrani de Granada. El 2013 va ser seleccionada per a la 15a edició del Mondial du Théâtre de Montecarlo.

Durada: 75 min
Idioma: italià