Lavinia, amb Centro de Investigación Teatro La Peste
Ds, 31 d'agost a Pati a les 23:30 h.

Espectacle en conveni amb el Corredor Latinoamericano de Teatro

SINOPSI

Una actriu descansa, gaudeix i s’omple de ràbia en un teatre buit. Recorda els seus amors i el seu pas delirant per una Espanya franquista. Pel que sembla, va ser una diva (o ho continua sent). Pel que sembla, va estar enamorada (o ho continua estant). Pel que sembla, odiava la seva feina (o ho continua fent). Pel que sembla, era una dona (o ho continua sent). Lavinia és un instant en el cos d’una dona cansada, però feliç de recordar el seu recorregut vital. L’alcohol i l’autodestrucció han estat els seus acompanyants constants. Habita en un cos que desplega múltiples càrregues històriques i que odia la mediocritat de l’amor. Trastoca el que és políticament correcte i proposa la subversió de tota moralitat. Lavinia és una dona que decideix no ser-ho més per poder prendre un glop tranquil·la a les butaques de qualsevol teatre del món.

BREU HISTÒRIA DEL GRUP

El Centro de Investigación Teatro La Peste, de Valparaíso (Xile), és un espai de formació, creació i producció teatral que durant l’any 2019 ha celebrat els 18 anys d’activitat ininterrompuda. La seva trajectòria s’ha caracteritzat per proposar pràctiques escèniques que generen una reflexió, crítica i estètica particular. Obre preguntes a partir de temes conjunturals, genera fites importants en les tasques artístiques del mateix grup i també fa una aportació al desenvolupament del teatre regional i nacional. Ha fet 21 estrenes teatrals i, entre altres coses, l’obertura d’espais com ara Encuentro de Teatro Porteño Independiente (entre els anys 2004 i 2014) i l’Espai de Formació (2010 al 2018). Treballa també en la formació per a aficionats de les arts escèniques.

Lloc d’origen: Valparaíso (Xile)
Durada: 45 min
Idioma: castellà