Conferència «Valentí Fargnoli: l’objectiu i la mirada com a instrument de representació», amb Marta Grassot
Dm, 19 de novembre a Aula A a les 20:00 h.

* Foto: Un home i un ase que tornen del mercat d’Olot creuen un rierol per una passera de pedres, [s. l.], 1910-1944. Fons Valentí Fargnoli.

A càrrec de Marta Grassot, historiadora de l’art i arxivera

L’objectiu fotogràfic i la mirada, dos elements perfectament associats dins el món de la fotografia, esdevenen l’eix a través del qual explicarem la mirada de Fargnoli com a fotògraf i l’estètica compositiva de l’artista al llarg de la seva carrera professional.

Fargnoli va saber mostrar el món d’una manera captivadora, i va fer que la seva obra fotogràfica esdevingués d’una qualitat excel·lent en tots els gèneres que va tractar, des la fotografia d’encàrrec fins a la fotografia per a concursos. Partint d’un escenari en què revisarem les principals particularitats dels diferents fons fotogràfics que es conserven de Fargnoli, establirem i analitzarem les pautes que va seguir Fargnoli i que el convertiren en un dels millors fotògrafs del segle XX. Així mateix, compararem Fargnoli amb grans fotògrafs internacionals, per comprovar que la seva obra es pot considerar un dels grans referents de la història de la fotografia no tan sols a Catalunya sinó més enllà de les nostra frontera.