Concert "El nus la flor" amb Maria Mauri, Enric Casasses i Daniel Ariño
Ds, 22 de febrer a Auditori Viader a les 20:00 h.

POESIA I MÚSICA

El nus la flor és un recull de poemes inèdits de Casasses i alhora un cicle original de 43 peces musicals entorn d’aquest recull (Llibre + CD, Edicions Poncianes, 2018). El jove pianista i compositor Daniel Ariño fa una selecció de peces del poemari i les musica de dues maneres diferents: per a veu parlada i piano, i per a veu cantada i piano. La combinació alternada de les dues configura aquest cicle, que s’encadena de manera orgànica i diàfana. El nus la flor és així una aposta per crear un gran cicle de cançó i recitat en català en el qual s’integri una miríada de tendències estètiques : de l’impressionisme, el modernisme i l’espectralisme al jazz, el flamenco o el cabaret. La poesia de Casasses, juganera i calidoscòpica, rica de formes i estils, portava ja la música a dintre.

Maria Mauri ha rebut classes de cant dels professors Carlos Gómez, Natasha Tupin i Enedina Lloris, entre d’altres. Actualment dirigeix el cor Ars in Nova. Es llicencia a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), i cursa el Master of Music-Piano Accompaniment a la Guildhall School of Music&Drama, a Londres. Allà s’inicia en el món de la direcció i de l’òpera i col·labora amb conjunts vocals i de música antiga. Té per mestres Salvador Brotons i Johan Duijck.

Enric Casasses entra en la literatura primer a partir de l’exemple del seu pare i després amb el mestratge d’Àngel Carmona i l’aprofundiment en la «teoria-i-pràctica» de l’art amb Stella Hagemann. Els seus llibres de poesia han merescut diversos premis. També escriu prosa i teatre, a més de fer poemes-dibuix. Considera que el vers i la poesia són «música parlada» i que es realitzen en veu alta, i fa recitals tot sol o en col·laboració amb músics (Manel Pugès, Pascal Comelade, Feliu Gasull, Josep Prats, Don Simon & Telefunken...). El recull de la seva poesia dels darrers anys, la major part del qual encara inèdit, porta per títol El nus la flor.

Daniel Ariño és pianista, compositor i improvisador de formació clàssica. Obté el grau professional al Conservatori de Música (CMUS) de Santiago de Compostela, el grau superior en interpretació clàssica i contemporània a l’ESMUC, i el màster d’estudis avançats en interpretació CiC.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Activitat gratuïta i de lliure accés fins a ocupar l'aforament indicat d'acord amb les característiques de l'espai.