«Pensar Catalunya des de l’exili: interpretació, idealització i nostàlgia» amb Max Pérez
Dm, 01 de desembre a Aula A a les 19:00 h.

«Pensar Catalunya des de l’exili: interpretació, idealització i nostàlgia», sobre Carles Pi Sunyer, Josep Trueta, Carles Frages de Climent, Josep Ferrater Mora i Rodolf Llorens, i a càrrec de Max Pérez

L’exili de 1939 va condemnar molts catalans a allunyar-se de la seva terra durant massa temps. I alguns d’aquests, intel·lectuals, immersos en la nostàlgia, van iniciar un gènere assagístic que, possiblement, és un referent mundial: la reflexió sobre la pàtria perduda. Van encetar tota una sèrie d’interpretacions i discussions sobre quin és el caràcter català, quina és la nostra història profunda, per què ens ha anat tot com ens ha anat... i sobre què representa realment Catalunya. Farem un repàs de les principals obres d’aquest gènere i ens preguntarem si són idealitzacions infructíferes o un precedent per renéixer.

Inscripció prèvia obligatòria

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona