«La humanitat del futur. Interfícies cerebrals i realitat virtual» amb Mavi Sánchez-Vives
Dc, 14 d'octubre a Aula A a les 19:30 h.

Existeixen noves tecnologies, basades en el registre i l’estimulació del sistema nerviós, que permetran un diàleg directe amb el cervell. Aquestes tècniques milloraran el coneixement que en tenim i, per tant, el coneixement de nosaltres mateixos. Les interfícies cerebrals es desenvoluparan com a eines terapèutiques en patologies com accidents cerebrovasculars o traumàtics i ben aviat també es plantejaran en persones sanes per interaccionar amb dispositius, en comunicació o en millora cognitiva, una situació que planteja noves possibilitats, preguntes i consideracions ètiques per a la humanitat.

Mavi Sánchez-Vives és doctora en medicina, neurocientífica i investigadora d’ICREA. Dirigeix el Grup de Neurociència de Sistemes de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer. En el projecte del cervell humà coordina l’Àrea de Xarxes Neuronals per a l’Estudi de la Cognició i la Consciència i el seu grup participa en la investigació del grafè com a interfície cerebral. En els últims quinze anys ha explorat aplicacions de la realitat virtual immersiva en medicina.

VISUALITZACIÓ DE LA CONFERÈNCIA

Inscripció gratuïta obligatòria

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Ho dirigeix: Bel Bosck