Conferència «Marguerite Yourcenar, un clàssic modern de la novel·la històrica, Memòries d’Adrià o la idea del poder», amb Martí Gironell
Dm, 19 de gener a Aula Magna a les 19:00 h.

Marguerite Cleenewerck de Crayencour (1903-1987), més coneguda com a Marguerite Youcenar, va ser escriptora, traductora i autora teatral, i la primera dona membre de l’Académie Française, el 1980.

Memòries d’Adrià va marcar un punt d’inflexió en el gènere de la novel·la històrica. Es va publicar a França el 1951, fruit de més de 10 anys de treball. Està escrita en forma d’epístola de l’emperador Adrià, que es troba a les portes de la mort, dirigida al seu net i successor de l’imperi, Marc Aureli. La novel·la va aconseguir un èxit immediat.

Youcenar va dedicar la seva vida a escriure novel·la, poesia i altres gèneres literaris. Entre les seves obres destaquen Opus Nigrum, El laberint del món, Contes orientals, Anna, soror..., La moneda del somni, Alexis o el tractat del combat inútil, etc.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

La xerradas'ha pogut seguir en streaming gràcies a la col·laboració de la llibreria Les Voltes. Podeu recuperar-la aquí.

Inscripció gratuïta obligatòria