Conferència "En els camins d'una espiritualitat visionària: Josefa Tolrà i Abril (1880-1959)" amb Pilar Bonet
Dv, 05 de març a Aula Magna a les 19:00 h.

Dins el minicicle "Dones artistes: alteritat i lloc propi", que consisteix en la projecció de tres pel·lícules al cinema Truffaut i tres conferències a la Casa de Cultura.

Josefa Tolrà i Abril (Cabrils, 1880-1959) és l'artista i mèdium espanyola més important de la primera meitat del segle XX. El seu llegat ens permet reconèixer una creativitat fora de norma i jerarquia estètica. Obres -dibuixos, escrits i brodats- que escapen de la mirada autoritaria per devenir procesos sanadors de bondat i fraternitat, una missió de vida encomanada pels seus protectors angèlics. Forma part d'una genealogia femenina d'artistes visionaries que estudiem amb atenció i respecte perquè la seva vida y obra ens permeten pensar en el futur del planeta Terra.

Pilar Bonet és crítica d'art, curadora i professora d'art i disseny a la Universitat de Barcelona i a la Universitat Ramon llull

Imatge:

Josefa Tolrà
La Gran Teósofa, 1953
Tinta, aquarel·la i retoladors de colors
Museo Nacional del Prado, Madrid