Conferència «Complexitat i tecnologia: promeses i trampes del desenvolupament tecnològic», amb Sergi Valverde
Dj, 21 d'octubre a Aula A a les 19:30 h.

Tot i que no som els únics animals capaços de fer servir eines per manipular l’entorn, sí que tenim l’exclusivitat de desenvolupar tecnologies cada cop més complexes i poderoses. Però el desenvolupament tecnològic també ha incrementat la pressió sobre els ecosistemes, per la demanda energètica i el consum de molts recursos preuats. Podrem assolir un equilibri entre tecnologia i conservació del medi ambient? Amb la combinació d’experiments i models matemàtics es poden generar i comprovar hipòtesis sobre com els processos d’aprenentatge afecten el desenvolupament tecnològic i social. Fins ara, els resultats apunten que no hi ha un impediment per suposar que l’aprenentatge i el canvi cultural no puguin allunyar-nos del desastre actual. Podrem crear una societat més sostenible i justa?

Sergi Valverde és investigador de l’Institut de Biologia Evolutiva (CSIC, Barcelona), on es dedica a  estudiar l’aplicació de la teoria evolutiva al domini de la cultura, la tecnologia i altres àrees, des de la perspectiva dels sistemes complexos i la teoria de xarxes.

Ho organitza: Càtedra Lluís Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica de la UdG i Casa de Cultura de Girona

Inscripció prèvia obligatòria