Conferència «"L’origen del món", de Gustave Courbet. La mirada pertorbadora», amb Àngel Quintana
Dm, 22 de febrer a Aula A a les 19:30 h.

Entre la seva execució i la primera vegada que va ser exposat en públic, van passar 122 anys. Què té aquest quadre, que invoca l’origen de la vida, que encara pertorba la mirada? Ho analitzem.

Àngel Quintana és professor d’història i teoria del cinema i degà de la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona. És crític a El Punt Avui, el suplement Cultura/s de La Vanguardia i a destacats mitjans especialitzats com Cahiers du Cinema i Diari di Cineclub, a més de ser membre del consell de redacció de Caimán Cuadernos de Cine. Els seus darrers llibres són Después del cine: Imagen y realidad en la era digital (2011), Lorca et le cinema (2019) i Estiu del desconcert (2020).

Lloc: Centre Cultural La Mercè

Ho organitza: Escola Municipal d'Humanitats de l'Ajuntament de Girona i Casa de Cultura de Girona

Coodina: Cristina Massanés

Inscripcions a girona.cat/cultura