Presentació del llibre «Sutura» de Dolors Miquel
Dc, 09 de febrer a Aula Magna a les 19:00 h.

Lola Miquel presenta Sutura (Pagès Editors, 2021), el seu darrer poemari i amb el qual diu adeu a la publicació de llibres de poesia amb la intenció d’obrir-se pas en altres àmbits literaris. Sutura és una tria de poemes, la major part ja publicats, presentats amb una nova estructura que en permet una relectura i noves significacions. Els poemes giren entorn del malestar de la societat occidental amb la caiguda o la fragmentació dels seus pilars fonamentals: l’individu, la mort, Déu o l’αρχέ, l’amor, la relació amb l’altre, sigui humà, vegetal o animal.., que han generat els buits, les ferides o forats que intentaria tancar tota sutura. Vivim en una societat suturada i som subjectes subjectats per sutures. Entorn d’aquesta unió poeticoquirúrgica gira tota l’antologia, a través d’un fer poètic polièdric, que transita constantment explorant noves vies, amb una vitalitat inesgotable.

Lola Miquel vindrà acompanyada d’Ingrid Guardiola i d’Àngels Moreno, les escriptores del pròleg i l’epíleg, i de Marc Egea amb la viola de roda.

Lola Miquel (Lleida, 1960) és una de les veus poètiques més reconegudes del panorama català actual contemporani. És autora d’una vintena de llibres de poemes, una novel·la i una obra de teatre, entre altres. Ha ofert recitals i xerrades arreu dels Països Catalans. Ha rebut diversos guardons, entre els quals destaquen el Premi Rosa Leveroni de poesia per El vent i la casa tancada (Columna, 1990), el Premi Ciutat de Barcelona de poesia per AIOÇ (Edicions 62 - Empúries, 2005), el Premi de poesia Sant Cugat a la memòria de Gabriel Ferrater per Missa pagesa (Edicions 62, 2006), el Premi Alfons el Magnànim - Poesia en València per La flor invisible (Edicions Bromera, 2011), el Premi Ausiàs March de poesia per El guant de plàstic rosa (edicions 62, 2016) i el Premi Crítica Serra d’Or de poesia i el Premi de la Crítica de poesia catalana per Ictiosaure (Edicions 62, 2020).

Marc Egea (Barcelona, 1973) és músic i compositor. Inicia la seva carrera com a músic professional l’any 1990 amb el trio Músics de Safeu i més endavant amb el grup El Pont d’Arcalís. A partir del 2005 és músic per compte propi i col·labora en nombroses formacions i amb artistes nacionals i internacionals de molts diversos estils musicals. Ha estat cofundador de projectes com Kaulakau, Maram Trio, Dindùn i Alenky, entre altres formacions, a més de desenvolupar una tasca musical com a compositor i intèrpret en l’àmbit de la dansa, el teatre i els recitals de poesia. Ha actuat en escenaris de tot el món. Ha enregistrat més d’una trentena de discos tant en solitari com amb diverses bandes i per a diversos artistes. Ha compost obres per a conjunt de metall, cobla, banda simfònica, música de cambra, cor, música electrònica, etc. És autor del llibre Iniciació a la viola de roda (DINSIC, 2008). Actualment és professor de grups instrumentals a l’Escola de Música d’Arenys de Mar.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona