Re-enACTment. Accions enregistrades_Escala i Aula B
Aula B a les 10:00 els dies 27, 28, 29, 30, 31 de desembre
Aula B a les 10:00 els dies 03, 04, 05, 07, 10, 11, 12, 13, 14 de gener

ACCIONS ENREGISTRADES

Projecció dels enregistraments en vídeos de les accions realitzades dins del marc de la mostra Re-enactment 2021-2022 a la Casa de Cultura.

AULA B

PEP AYMERICH- LLUÏSA PAREDES

Enregistramentsde l’acció Entre el tot i el res II.

Re-enactment  2021

En aquesta interpretació de l’acció feta en el cicle Absències el març del 1996 a la Casa de Cultura de Girona, l’acció que es presenta consisteix en el diàleg simultani i en la interacció entre la determinació del gest simple del cos, de les mans, dels dits en què es talla un tronc amb la destral convertint-lo en estellicons i la determinació en què es freguen i es fan vibrar les cordes del violoncel per crear espais sonors. De com els sons de l’instrument creen la bellesa efímera de l'instant en la música i de com el pas del temps es sublima en la recerca ingènuament volguda per transformar la matèria sense cap resultat tangible i així donar valor a l’aquí i l’ara compartint les contradiccions de fragilitat humanes. L’espectador és, doncs, convidat a deixar-se captivar per la creació sonora i per la potència dels gestos d'ambdós intèrprets en la búsqueda conjunta d’ordenar i desfer tant en  la matèria com en el temps.

Pep Aymerich

JORDI MITJÀ

Enregistrament de l’acció: L’habitació dels convidats.

Re-enactment  2021

A L'habitació dels convidats negocio amb un seguit d'amics i coneguts una estada en els seus pisos d'estudiant i documento com s'adapten en aquells espais de lloguer a Barcelona. Reviure la documentació, la interferència del "fals convidat", evidencia que la temporalitat de les obres —quasi com els arxius o les càpsules del temps— disparen el sentit cap a noves parcel·les hermenèutiques. I en aquest cas, són la constatació d'una forma de treball en què la performance es fa d'esquena al públic. Revisitar l'obra, és revisar una forma de fer, un procés de treball que d'alguna manera marcarà la meva trajectòria. Una dinàmica d'actuació i negociació en la qual tot el procés, inclús la documentació, és en si mateix el corpus de l’acció. Llegir l’acció ara de nou esdevé també una nova forma de performativitat.

Jordi Mitjà

LLUÍS ALABERN

Enregistrament de l’acció:  Un home cec és una casa buida.

Re-enactment  2021

La ceguesa en un món constituït essencialment a partir d’imatges.

Els murs d’un laberint barrant el pas del qui veu.

Una arquitectura per a una casa buida.

Un silenci.

Lluís Alabern

BORJA ZABALA

Enregistrament de l’acció:  Que me miren, que me vean, apenas tiene importancia.

Re-enactment  2021

L'estiu de 1993, em van fer una foto al Palau Guggenheim de Venècia mentre escoltava absort una instal·lació de John Cage. Sembla la foto d'una acció, però no ho era, tot i que per a alguns que em van veure, va acabar sent-ho, tant que el moment mereixia ser fotografiat per ser recordat. La primavera de 1997 a Girona, no em van fer cap fotografia a l'acció Que me miren, que me vean apenas tiene importancia programada amb motiu del cicle d'accions "Cegueses". No hi va haver fotografies perquè no hi va haver acció, no vaig poder dur-la a terme. Per tant, ara la mateixa fotografia de 1993, que era d'una no-acció, i de 1997, que no va haver-hi acció, il·lustra una acció d'alguna cosa que no va ser creada com a tal, però que he adaptat per ser presentada en públic en forma d'acció. I en aquesta nova ocasió, demanaré que no em facin fotografies, encara que possiblement no em facin cas, perquè sempre hi ha algú que vol fotografiar el moment per ser recordat. Que em mirin, que em vegin, gairebé no té importància.

BZ

ESCALA

Projecció d'enregistraments en vídeos de les accions que es van presentar al cicle Laterata 1995 i el cicle Absències 1996.

ÀNGELS RIBÉ

Enregistrament de l’acció: Sense títol.

Cicle Laterata 1995

L'acció Sense títol d'Angels Ribé es pot definir com una manifestació onírica inherent i indissociable d'ella mateixa. És mitjançant la metàfora i els rastres dels objectes que les imatges assumides en el record atorguen sentit i contingut a la performance. L'espectador s'integra emocionalment en l'obra a través del referent de la memòria col·lectiva materialitzada en el dibuix de la xarranca.

PERE NOGUERA

Enregistrament de l’acció: Data de caducitat. Acció per repetir.

Cicle Absències 1996

A l’acció Data de caducitat. Acció per repetir, Pere Noguera configura una nova realitat mitjançant el desplaçament per l’auditori d’un carretó carregat de caixes de vi i de llet. A mesura que col·loca fileres d’ampolles de vi i de llet damunt del piano de cua, va provocant una transformació del lloc, el qual deixa de ser un auditori per esdevenir un espai sagrat: l’artista ofereix amb l’acció una altra «mirada envers les coses» i acosta el públic a la seva essència per tal de desvelar la potència de la vida.

DIES: del 27 de desembre al 14 de gener

HORARI: de dilluns a divendres de 10 a 20 h. Dissabte 15 de gener d'11 a 18 h