Re-enACTment. Accions en directe. Ramon Guimares i C-72R
Ds, 15 de gener a Aula A a les 11:00 h.

Es presenten en directe els re-enactmets de les accions del cicle Cegueses 1997 i les accions de la secció dels temps intermitents del cicle Absències 1996. Aquesta relectura implica abstraure el contingut conceptual per activar-les des d'una mirada contemporània i/o en alguns casos comptar amb col·laboracions noves.

RAMON GUIMARAES

Acció: De profesión sus labores II.

(Cicle Cegueses 1997)

Dissabte 15 de gener| 11 h | Vestíbul de la Casa de Cultura de Girona

Durada: 30 minuts

En revisar i rellegir la partitura original de l'acció 'De profesión sus labores II' del 1997, poso fil a l'agulla i amb els mateixos paràmetres, em proposo donar-li un gir copernicà. Actualitzant-la al meu moment vital i al context social actual. M'articulo per poder desaparèixer darrere el reflex sempre canviant de la mirada del públic que, mentre abstret i amb narcisisme s'autocontempla, sosté les agulles que aleatòriament i els entrego. Cosa que fa possible de nou l'acció d'unir, teixir, posar fil, fer visibles i establir unes relacions, uns nexes i lligams que atzarosament genero entre elles, per després, sobtadament, tornar a fer-les desaparèixer, a cop de tisora, abans de marxar. Però a diferència de la primera execució, en aquesta ocasió, l'eina que els deixo els permetrà en el futur teixir i tornar-se a unir si així ho desitgen.

Ramon Guimaraes

C-72R (Mònica Buxó, Sònia Buxó i  Marta Domínguez)

Amb la particicpació de Núria Martínez Seguer

Acció: Relats paral·lels. Explorant la casa.

(Cicle Cegueses 1997)

Dissabte 15 de gener| 11.30  h | Aula A Casa de Cultura de Girona

Durada: 30 minuts

La història té un relat oficial escrit des del poder, però la realitat té moltes cares, moltes lectures possibles, depenent de qui la interpreti. La versió oficial de la història s’ha narrat des d’un punt de vista androcèntric prenent com a protagonista un perfil molt específic: el de l’home blanc occidental ajustat als valors tradicionals de la classe dominant. Igualment, qui construeix la història de l’art ho fa deixant al marge part de la realitat.

Aquesta dinàmica, que ha prevalgut des de l’inici dels temps, dona una versió esbiaixada i parcial del passat i dels fets contemporanis en tots els àmbits, amb la voluntat ideològica de mantenir el poder patriarcal i generar una ceguesa envers tot allò que no sigui la narració hegemònica. L’acció de C-72R és una proposta de veure més enllà del relat construït des de la visió dominant.

C-72R

RAMON GUIMARAES

Acció: De profesión sus labores II. (Cicle Cegueses 1997)

DIA: Dissabte 15 de gener