Quan els arbres deixaren anar la nit d'Àlex Nogué
Sales d'exposicions - PB a les 11:00 els dies 19, 20, 21, 22, 25, 26, 27, 28, 29 de gener
Sales d'exposicions - PB a les 11:00 els dies 01, 02, 03, 04, 05, 08, 09, 10, 12, 15, 16, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 25 de febrer
Sales d'exposicions - PB a les 11:00 els dies 01, 02, 03, 04, 05, 08, 09, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 25, 26, 29, 30, 31 de març
Sales d'exposicions - PB a les 11:00 els dies 01, 02 d'abril

Alex Nogué (Hostalets d'en Bas, 1953) va guanyar el primer premi de la IX Biennal d'Art de Girona el 2017 amb "Boix" una peça que tenia com a protagonista un arbre, en aquest cas un boix. L'arbre sovint és central en els seus treballs, així com l' ús metafòric de referències paisatgístiques és constant en Nogué.

Ara presenta “Quan els arbres deixaren anar la nit”, un projecte derivat d'aquella IX Biennal d’Art, que fa referència als moments singulars de canvi, amb una inevitable al·lusió als temps presents, i al mateix temps estableix un paral·lelisme amb el procés de creació artística.

L’exposició té dues parts ben diferenciades, la primera, està formada per un conjunt de cinc obres agrupades amb el títol “Jardins”. Són instal·lacions de paret amb objectes, pintures i vídeos, en les que l’autor utilitza el recurs que ha experimentat en obres anteriors, d’establir una substitució per analogia entre elements de la naturalesa i sentiments o estats existencials de les persones.

La segona, Àlex Nogué ha creat “Quan els arbres deixaren anar la nit”, una instal·lació de paret de 35 metres de llarg a on cada una de les parts de l’obra en genera una altra per acabar construint un contínuum espectacular.

Paral·lelament, Daniel Lumbreras ha composat una peça musical amb guitarra i veu que segueix una  procés de creació semblant al d’Àlex Nogué i inspirat amb la mateixa idea, però treballat amb independència per tal que  imatge i so es contraposin amb autonomia en el mateix espai i generin un tercer significat.

Fer-se de dia és una referència a la creació artística i per extensió a la vida.

El projecte d'aqeusta exposició queda recullir en un catàleg mb textos d'Àlex mitrani, Alexanra Laudo i Charela Díaz il·lustrat amb fotografies de les intal·lacions i l'espai expositiu fetes per Josep Maria Oliveras. Pots comprar-lo en aquest enllaç.

INAUGURACiÓ: 18 de gener a les 19 h

HORARI: de dimarts de divendres d' 11 a 20 h i dissabtes d'11 a 18 h

LLOC: Sala d'exposicions de la planta baixa

COMPRA EL CATÀLEG DE L'EXPOSICIÓ: preu 20 euros  AQUÍ