Taula rodona «Hereves de les dones», amb Meri Torras, Mireia Vidal-Conte i Núria Busquet. Modera M. Àngels Cabré
Dj, 02 de febrer a Aula Magna a les 19:00 h.

TAULA RODONA

Hereves de les dones

Amb Meri Torras, Mireia Vidal-Conte, Núria Busquet i M. Àngels Cabré

Dijous 2 de febrer

19.00 h · Aula Magna

En aquesta taula rodona parlarem de la importància de les traduccions de les grans poetes com a estratègia de visibilització, ja que una de les grans mancances en aquest àmbit és l’absència de dones en el cànon literari. Veurem com la figura del traductor/traductora actua com a mèdium entre l’obra original i les noves lectures i afavoreix el diàleg entre poetes de diferents llengües i generacions, i com aquest pòsit ha contribuït a enriquir la panoràmica de la poesia actual, on les dones ocupen un lloc rellevant. Ho farem des de la traducció i la teoria de la recepció literària.

M. Àngels Cabré és escriptora i crítica literària. Dirigeix l’Observatori Cultural de Gènere, dedicat a impulsar la presència de les dones en la cultura.

Meri Torras és professora de teoria de la literatura i de literatura comparada a la UAB. Els seus estudis giren entorn del gènere i la literatura, els estudis culturals, la crítica literària i la teoria queer.

Mireia Vidal-Conte és poeta, crítica literària i traductora.

Núria Busquet és traductora, escriptora, activista cultural i crítica poètica.

Ho roganitza: Casa de Cultura de la Diputació de Girona

Inscripció: gratuïta recomanada