Recital amb Rosa Font i Antoni Clapés
Dj, 23 de febrer a Aula Magna a les 19:00 h.

RECITAL POÈTIC

Poesia dialogada

Amb Rosa Font i Antoni Clapés

Dijous 23 de febrer

19.00 h · Auditori Josep Viader

En aquesta vetllada literària us proposem gaudir de la veu de dos poetes consolidats que recitaran poemes propis. Rosa Font és una de les poetes més reeixides de casa nostra. La seva obra s’inspira en el món de la natura, en concret en el paisatge de la seva infantesa a l’Empordà, i en els petits moments de la vida quotidiana, i aspira a captar els instants lluminosos de la vida, però també els més foscos. L’acompanyarà Antoni Clapés, que ha dut a terme una extensa labor de compromís amb diferents àmbits de la cultura però sobretot amb la poesia.

Rosa Font és escriptora i ha exercit una pila d’anys com a professora de llengua i literatura catalanes a secundària. La major part de la seva obra la dedica a la poesia. Entre d’altres, va ser guardonada amb el Premi de poesia Festa d’Elx per La llum primera (Tres i Quatre, 2005), el Premi de Cadaqués Rosa Leveroni per Des de l’arrel (Proa, 2009), el Premi Carles Riba per Un lloc a l’ombra (Proa, 2011) i el Premi Senyoriu d’Ausiàs March per Celobert (Tres i Quatre, 2019). El seu últim recull, Esquerda (Proa, 2022), tracta l’experiència de la mort de la mare transformant-la en una experiència poètica universal.

Com a novel·lista ha guanyat el Premi Ciutat de Palma Llorenç Villalonga per La dona sense ulls (Onada Edicions, 2014).

Antoni Clapés és poeta, traductor i editor de poesia; també ha impulsat nombrosos projectes en els camps de la literatura i les arts visuals. Ha publicat dues dotzenes de llibres i nombrosos textos en edicions d’art, pròlegs de libres, plaquettes i antologies.

La seva poesia ha estat traduïda a diverses llengües i ha fet lectures de la seva obra a nombrosos indrets de Catalunya, a països de llengua catalana i a altres indrets com el Canadà, els Estats Units, Xile, Alemanya, Eslovènia, etc. L’última publicació ha estat Clars, aquest matí, són els teus records (LaBreu, 2020).

Com a editor, el 1989 va crear Cafè Central, editorial independent al servei de la poesia, que dirigeix.

També ha traduït del francès i de l’italià obres de Jules Renard, Marguerite Duras, Christian Bobin, Paul Valéry, Jean Cocteau i Pietro Civitareale.

Ho roganitza: Casa de Cultura de la Diputació de Girona

Inscripció: gratuïta recomanada

Us recomanem fer la inscripció prèvia per qüestións d’aforament i per mantenir-vos informats en el cas que l’acte es posposi o s’anul·li.

* Fotos Antoni Clapés: Fabian Petersens