Taula rodona «La salut del català depèn també dels influenciadors », amb Mariola Dinarès i Valentina Planas
Dc, 22 de novembre a Aula Magna a les 19:00 h.

Avui, molts youtubers, instagramers, tiktokers, podcasters, jugadors de videojocs i influenciadors presenten els seus continguts a les plataformes digitals en llengua catalana. Aquests joves professionals han aconseguit obrir-se pas en el mercat, dins d’un món global com és Internet, i busquen professionalitzar-se utilitzant el català com a vehicle de comunicació, tot i que sigui una llengua minoritzada. Perquè l’ús de la llengua pròpia també és, en certa manera, un reclam i, naturalment, un acte de reivindicació: la salut del català depèn en gran mesura del fet que estigui present a les xarxes, un mitjà on els joves es troben i socialitzen.

Ens preguntarem si la monetització de les plataformes digitals, sovint exclusivament quantitativa, permet que els microinfluenciadors en llengua catalana sobrevisquin, i quines estratègies de posicionament de continguts poden adoptar. També ens qüestionarem si es podrien impulsar polítiques públiques per fomentar l’ús del català a les xarxes.

Mariola Dinarès és periodista i emprenedora digital. Va començar la seva carrera a Matadepera Ràdio i al Grup Flaix. Des del 2003 ha col·laborat en diversos mitjans centrant-se en la divulgació de la tecnologia per a tots els públics. Des del 2016 presenta el programa Popap de Catalunya Ràdio que ara ha canviat de format i és un videopodcast adaptat als nous hàbits a la plataforma 3Cat. El 2017 va rebre el Premi #DonaTIC i és cofundadora del primera portal de cites en català QuedemOnline.cat.

Valentina Planas és graduada en llengua i literatura catalanes, postgraduada en assessorament lingüístic i serveis editorials i màster en formació del professorat de llengua i literatura catalanes. El 2016 va crear, amb la seva germana Júlia, el projecte «La incorrecta». És autora dels llibres Parla bé, collons! i El llenguerut.

HO DIRIGEIX: Maite Puigdevall

HO ORGANITZA: Casa de Cultura de la Diputació de Girona

HI COL·LABORA: Serveis Lingüístics de la Diputació de Girona i Consorci per la Normalització Lingüística i Secretaria de Política Lingüística

INSCRIPCIÓ: gratuïta recomanada