Presentació del llibre «Convergència. Metamorfosi o extinció», Núria Orriols
Dj, 01 de juny a Aula B a les 19:00 h.

«El final de Convergència Democràtica de Catalunya és aquella història on gairebé res surt com estava previst. És una història d'ideals, de lluites pel poder, d'ambicions, de corrupció i de silencies, que, al capdevall, han capgirat el paisatge polític de la Catalunya del segle XXI.»

Fundada a l'entorn de Jordi Pujol l'any 1974, Convergència Democràtica de Catalunya és una història d'èxit i fracàs. D'èxit perquè va governar la Generalitat durant vint-i-tres anys seguits, va posar les bases del que és avui l'autonomia catalana, va ser clau en la política espanyola i va liderar els inicis del Procés; i de fracàs perquè, de mica en mica, va anar perdent el poder acumulat durant dècades i, castigada per la corrupció, va col·lapsar com a projecte polític fins al punt de decidir la seva pròpia dissolució. Després d'això els partits que l'han succeït -el principal, Junts per Catalunya- no han assumit la seva pràctica política ni han defensat obertament el seu llegat; al contrari, han transformat els seus postulats ideològics fins a ser gairebé irreconeixibles.

Núria Orriols Guiu, redactora de la secció de política del diari Ara, ha treballat durant més de dos anys entrevistant protagonistes d'aquesta història per donar resposta a tres qüestions: a què es deu la mutació ideològica de Convergència; què la porta a la seva pròpia dissolució com a partit i quines són les claus de la transformació posterior d'aquest espai polític. Metamorfosi o extinció?

Ho organitza: Fundació Llibreria Les Voltes