Paula Kuffer parla sobre «D'est» (1993) de Chantal Akerman a la llum de Walter Benjamin
Dll, 18 de març a Aula Magna a les 19:00 h.

La professora, editora i traductora Paula Kuffer parla sobre D'est (1993) de Chantal Akerman, a la llum del filòsof Walter Benjamin.

Chantal Akerman medita en aquest film en format de videodiar, sobre l’estat d’Europa després de la caiguda del mur de Berlín i el col·lapse de la Unió Soviètica. Des de l’Alemanya de l’Est fins a Moscou, passant per Polònia, Lituània i Ucraïna, Akerman captura els cossos i rostres de les masses anònimes, amb expressions il·legibles, caminant o simplement esperant qui sap què.

Doctora en Filosofia amb una tesi al voltant de la figura del testimoni i la representació de la història en Walter Benjamin i W.G. Sebald, Paula Kuffer és professora d'Ètica i polítiques contemporànies i Pensament contemporani a la Universitat de Barcelona. Col·labora a diferents projectes internacionals sobre filosofia de la memòria i ha estat investigadora a Berlín i Buenos Aires. És comissària independent, editora i traductora d'autors com Sigmund Freud, Byung-Chul Han, Doris Lessing o Judith Butler.

Presenta: Imma Merino, periodista i crítica de cinema, membre del Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona.

INSCRIPCIONS: A través del web de La Mercè, de la Casa de Cultura i a Girona Cultura.

LLOC: La Mercè (els dilluns 12, 19 i 26 de febrer) i Casa de Cultura (els dilluns 4, 11 i 18 de març).

COORDINA: Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona.

ORGANITZEN: Casa de Cultura de Girona i Escola Municipal d'Humanitats de Girona