Taula rodona «L’assertivitat lingüística: hàbits individuals que condicionen l’ús social del català», amb Àstrid Bierge i Gerard Furest
Dc, 29 de novembre a Aula Magna a les 19:00 h.

Hi ha molts catalanoparlants que canvien automàticament de llengua quan algú se’ls adreça en castellà. Aquesta actitud té a veure amb la submissió lingüística, pel fet de pertànyer a un territori amb dues llengües oficials: una de minoritzada i una altra de dominant. L’assertivitat lingüística és la capacitat d’expressar-se en una llengua independentment de la llengua que faci servir l’interlocutor, amb el benentès que no es generen problemes de comprensió.

Analitzarem les claus per adoptar una actitud lingüísticament assertiva, i veurem els canvis, tant individuals i com socials, que l’assertivitat lingüística pot produir per enfortir l’ús de la llengua i mantenir-la viva.

Àstrid Bierge és periodista. En els últims anys ha treballat al setmanari El Temps, ha estat cap de premsa de Plataforma per la Llengua i ha col.laborat com a tertuliana a diversos programes de ràdio i televisió. Com a articulista, escriu una columna al diari digital El Món. Actualment coordina l’entitat Tallers per la Llengua, que es dedica a dissenyar i impartir tallers adreçats als catalanoparlants perquè aprenguin recursos per a mantenir-se en català amb comoditat.

Gerard Furest és filòleg, professor de secundària i coordinador de la Comissió d’Estudi de Llengua de la Sectorial d’Educació de la Intersindical-CSC. El 2021 va publicar a la revista Núvol l’article «Decàleg irreverent per a la defensa del català», un assaig sobre la situació del català que pretén conscienciar sobre el repte de mantenir viva la llengua en el dia a dia.

HO DIRIGEIX: Maite Puigdevall

HO ORGANITZA: Casa de Cultura de la Diputació de Girona

HI COL·LABORA: Serveis Lingüístics de la Diputació de Girona i Consorci per la Normalització Lingüística i Secretaria de Política Lingüística

INSCRIPCIÓ: gratuïta