Xerrada «Arte, Urbanismo y Astronomía»
Dll, 17 de juny a Aula Magna a les 19:00 h.

La xerrada es divideix en dues parts. A la primera, s'analitza l'orientació de monuments de diverses cultures, com maies, egipcis, romans i cristians, destacant la connexió profunda que tenien amb esdeveniments astronòmics com ara solsticis i equinoccis. S'explora el significat religiós i cultural d'aquestes alineacions, així com la importància de l'orientació cap a La Meca a l'arquitectura de mesquites islàmiques. A la segona part, s'aborda el desenvolupament urbanístic des de l'època romana fins a l'actualitat, examinant com l'orientació geogràfica ha influït en la planificació urbana a diverses parts del món, des de la disposició de carrers i edificis fins a la ubicació de monuments clau.

La conferència s'inclou en els actes de les XXII Jornadas de Trabajo de Mecánica Celeste que s'organitzen des del Departament d'Informàtica, Matemàtica Aplicada i Estadística de la UdG en col.laboració amb la Càtedra Lluís Santaló.

HO ORGANITZA: Departament d'Informàtica, Matemàtica Aplicada i Estadística de la UdG en col.laboració amb la Càtedra Lluís Santaló