ANUL·LAT - La Màquina Filosofal. Joc de deducció filosòfica
Dv, 16 de febrer a Aula A a les 10:00 h.

PROGRAMA PER A CENTRES EDUCATIUS

Alba Padrós i Max Pérez, filòsofs

«La Maquina Filosofal» és un joc de deducció filosòfica adreçat als alumnes de quart ESO i Batxillerat pensat per treballar o introduir el vocabulari filosòfic usual en els materials que es treballen a l' assignatura de batxillerat i selectivitat. Es tracta d' una activitat gamificada a l'estil d'una Escape Room o del joc de taula Sherlock Holmes: assessor detective.

Els alumnes es posen a la pell d' uns investigadors encarregats d' estudiar el llegat d' una filosofa fictícia de la Il·lustració, Madame Lavrai, que hauria pretès crear una maquina que automatitzés la raó i pugues donar resposta a tots els problemes filosòfics: la maquina filosofal, un autòmata a l'estil del segle XVIII.

La documentació de Madame Lavrai sobre la maquina és críptica i incompleta, plena d' enigmes, anotacions i trencaclosques que només aquells amb habilitar filosòfica podran resoldre: el plànol dels engranatges de la maquina, diverses cartes, un glossari dels conceptes filosòfics emprats, un esquema dels connectors lògics necessaris per construir aforismes, etc.

TEMÀTICA: filosofia

TÉ MATERIAL DIDÀCTIC: Sí

DURADA: 3 hores (aproximadament)

CALENDARI: Divendres 16 de feber · 10 h

INSCRIPCIONS: apresas@ddgi.cat

Hi poden participar 100 alumnes alhora i es fan grups d'entre 3 i 7 alumnes (requereix portà un portàtil per grup). L'activitat té un límit màxim d'aforament. En cas que les sol·licituds superin el nombre de places, aquestes s'assignaran per ordre de preinscripció.