Pepa Balsach parla sobre «Andrei Rubliev» (1966) d'Andrei Tarkovsky
Dll, 12 de febrer a Altres espais a les 19:00 h.

La biografia del pintor rus Andrei Rublev, famós per les seves icones, serveix de base a Andrei Tarkovsky per fer un minuciós retrat de la vida social, política i
artística a la Rússia de principis del segle XV.

Maria Josep Balsach és professora de Teoria de l’art i directora de la Càtedra d’Art i Cultura Contemporanis de la Universitat de Girona, escriptora i assagista. Premi Internacional Espais de Crítica d’Art per l’assaig L’Art immaterial d’Arnold Schönberg i premi Ciutat de Barcelona pel llibre Joan Miró. Cosmogonies d’un món originari. Directora del projecte European Live Art Archive amb la Universitat d’Òxford i el Centre GlogauerArt de Berlín. Ha estat padrina de George Steiner per al Doctorat Honoris Causa de la Universitat de Girona.

Presenta: Imma Merino, periodista i crítica de cinema, membre del Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona.

INSCRIPCIONS: A través del web de La Mercè, de la Casa de Cultura i a Girona Cultura.

LLOC: La Mercè (els dilluns 12, 19 i 26 de febrer) i Casa de Cultura (els dilluns 4, 11 i 18 de març).

COORDINA: Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona.

ORGANITZEN: Casa de Cultura de Girona i Escola Municipal d'Humanitats de Girona