Virginia García del Pino parla sobre «Comizi d'amore / Enquesta sobre l'amor» (1965) de Pier Paolo
Dll, 19 de febrer a Altres espais a les 19:00 h.

L'any 1963, mentre buscava localitzacions per a L'Evangeli segons sant Mateu, Pasolini va filmar Enquesta sobre l'amor, un documental que busca reflectir la mentalitat italiana sobre la sexualitat o les reacions amoroses. El cineasta va viatjar al nord i al sud, a ciutat i pobles, i va entrevistar tant artistes i intelectuals com persones anònimes per copsar els canvis socials que es produïen a dues velocitats i els contrastos entre la Itàlia més oberta i la més conservadora.

Virginia García del Pino (Barcelona, 1966) és directora, muntadora i artista audiovisual. El seu primer llargmetratge va ser El jurado (2012), amb el qual va participar a la secció oficial de FID Marsella. El seu documental La décima carta (2015) es va estrenar al Festival de Satn Sebastià i va ser nominat als Forqué. Al 2018 va rebre el premi al millor curtmetratge al Festival de Màlaga. El seu tercer llargmetratge, La estafa del amor, es va estrenar a la passada edició de SEMINCI, i va rebre el Premi jurat jove al festival Los trabajos y las noches. Els festivals Porto Post Doc, Cineuropa, La Alternativa i Márgenes han posat el focus sobre la seva obra, i les seves videocreacions han estat exposades MACBA, MNCARS, IVAM, CCCB i Tate Gallery, entre d'altres.

Presenta: Imma Merino, periodista i crítica de cinema, membre del Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona.

INSCRIPCIONS: A través del web de La Mercè, de la Casa de Cultura i a Girona Cultura.

LLOC: La Mercè (els dilluns 12, 19 i 26 de febrer) i Casa de Cultura (els dilluns 4, 11 i 18 de març).

COORDINA: Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona.

ORGANITZEN: Casa de Cultura de Girona i Escola Municipal d'Humanitats de Girona