Javier Rebollo parla sobre «Panorama pris d'une chaise porteurs, film número 1.260 del catàleg Lumière
Dll, 26 de febrer a Altres espais a les 19:00 h.

Javier Rebollo parla sobre Panorama pris d'une chaise à porteurs (panorama pres des d'una cadira de mans), documental rodat per Gabriel Veyre en el poble de Namo, a Indoxina (actual Vietnam) l'any 1900. Aquest brevíssim documental de l'etapa final de la producció cinematogràfica de la companyia Lumière, està filmat amb la càmera arrossegada per un rickshaw i és l'exemple més antic que es coneix de travelling invers. Mentre la càmera s'allunya de la població, els adults que presencien l'escena queden enrere i els nens enjogassats persgueixen l'equip de rodatge.

Javier Rebollo viu i beu a qualsevol lloc, films. Ha guanyat tres vegades el Premi FIPRESCI de la crítica internacional (Londres, Montevideo i Sant Sebastià) i una Concha de Plata a la a la Millor direcció a Sant Sebastià (que va intentar canviar per una ampolla de Txacoli i no ho va aconseguir). La seva propera pel·lícula es titula Dans la chambre de Sultan, i just ara està per acabar-la sense fer-ho del tot, endarrerint el moment en què passi a ser producte.

Presenta: Íngrid Guardiola, doctora en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra, professora de la Universitat de Girona, assagista, realitzadora audiovisual i investigadora cultural.

INSCRIPCIONS: A través del web de La Mercè, de la Casa de Cultura i a Girona Cultura.

LLOC: La Mercè (els dilluns 12, 19 i 26 de febrer) i Casa de Cultura (els dilluns 4, 11 i 18 de març).

COORDINA: Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona.

ORGANITZEN: Casa de Cultura de Girona i Escola Municipal d'Humanitats de Girona