Eudald Espluga parla sobre «Barbie» (2023) de Greta Gerwig (NOVA DATA)
Dll, 25 de març a Aula Magna a les 19:00 h.

El filòsof i periodista cultural Eudald Espluga parla sobre Barbie, de Greta Gerwig, l'últim gran fenòmen cinematogràfic mundial. No tan sols ostenta un rècords de recaptació, sinó que ha generat opinions enfrontades. És una pel·licula feminista, Barbie? És una pel·lícula familiar? Infantil? Què ens explica de nosaltres mateixos i del nostre present?

Eudald Espluga  (Girona, 1990) és llicenciat en Filosofia i màster en Comunicació i Estudis Culturals per la Universitat de Girona. Actualment exerceix de periodista cultural. És autor dels assajos Rebeldes (2021) i Las pasiones ponderadas (2015).

L'any 2021 publicà No seas tu mismo. Apuntes sobre una generación fatigada, una reflexió crítica sobre la generació millennial, saturada pels discursos de superació personal i pels imperatius de realització professional en un context social i econòmic marcat per la digitalització i la crisi.

Presenta: Anna Bayó, membre del Col·lectiu de Crítics de cinrma de Girona i investigadora del Grup de Recerca en Orígens del Cinema (GROC), del departament d'Història i Història de l'Art de la Universitat de Girona.

INSCRIPCIONS: A través del web de La Mercè, de la Casa de Cultura i a Girona Cultura.

LLOC: La Mercè (els dilluns 12, 19 i 26 de febrer) i Casa de Cultura (els dilluns 4, 11 i 18 de març).

COORDINA: Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona.

ORGANITZEN: Casa de Cultura de Girona i Escola Municipal d'Humanitats de Girona