Sergi Sánchez parla sobre «Videodrome» (1983) de David Cronenberg
Dll, 11 de març a Aula Magna a les 19:00 h.

Sergi Sánchez, doctor en Teoria del Cinema per la Universitat Pompeu Fabra i crític cinematogràfic, parla de la pel·lícula Videodrome (1983),  una de les apostes més arriscades de David Cronenberg que retrata un futur completament dominat por la televisió. La pel·lícula, a cavall dels gèneres terror i la ciència-ficció, narra l'obsessió d'un productor televisiu per trobar nou material, fins que descobreix un programa en què s'emeten violacions i assassinats. Però aquestes imatges tenen el poder de barrejar ficció i realitat.

Sergi Sánchez dirigeix el màster d’Estudis de Cinema i Cultures Visuals de l'Escola Superior de Comunicació Audiovisual de Catalunya (ESCAC), on imparteix les assignatures de Cinema Modern i Tendències del Cinema Contemporani. També és professor a la Universitat Pompeu Fabra i crític cinematogràfic de Fotogramas i La Razón. Ha col·laborat, entre d’altres publicacions, al diari Avui, a El Cultural del diari El Mundo, Caimán Cuadernos de Cine, Time Out Barcelona i El Periódico de Catalunya, on segueix exercint la crítica literaria.

Ha participat en nombrosos assajos col·lectius i ha escrit llibres en solitari, entre els que destaca Hacia una imagen no-tiempo. Deleuze y el cine contemporáneo, on estudia l’herència de la filosofía deleuziana sobre les imatges en el cinema de l’era digital.

Presenta: Daniel Pérez, membre del Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona i investigador del Grup de Recerca en Orígens del Cinema (GROC), del departament d'Història i Història de l'Art de la Universitat de Girona.

INSCRIPCIONS: A través del web de La Mercè, de la Casa de Cultura i a Girona Cultura.

LLOC: La Mercè (els dilluns 12, 19 i 26 de febrer) i Casa de Cultura (els dilluns 4, 11 i 18 de març).

COORDINA: Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona.

ORGANITZEN: Casa de Cultura de Girona i Escola Municipal d'Humanitats de Girona