Llibres que parlen de llibres, amb Martí Gironell
Dm, 05 de març a Aula 4 a les 19:00 h.
Dm, 12 de març a Aula B a les 19:00 h.
Dm, 19 de març a Aula B a les 19:00 h.
Dm, 26 de març a Aula B a les 19:00 h.

Us proposem quatre sessions amb l’únic objectiu d'encomanar la passió per llegir. I per fer-ho parlarem de llibres que parlen de llibres. Martí Gironell n’ha triat uns, de llibres, i el que pretén és fer descobrir o redescobrir, tot llegint, altres llibres gràcies a aquests llibres que parlen d’altres llibres. No és un joc de paraules. És un reclam doble. És aprofundir en el text i parlar dels llibres que s’hi refereixen i com si es tractés d’un llibre matrioxca, d’un llibre en surten d’altres. Com sol passar sovint, un llibre porta a un altre. I així es va teixint una constel·lació que ens faran veure i viure moltes més vides i, de retruc, les nostres vides, seran molt més plenes.

La idea és que després de les quatre sessions, els assistents tinguin la sensació real que han llegit molts més llibres que els anunciats. Per aconseguir-ho, els títols que es proposen són els següents:

L’infinit dins d’un jonc, d’Irene Vallejo. (Columna, 2020)

El club de lectura del final de la teva vida, de Wilt Schwalbe. (Amsterdam. AraLlibres, 2013)

La llibretera de París, de Kerri Maher. (Navona, 2022)

Firmin, de Sam Savage. (LaButxaca, 2006)

Autor d'una dotzena de llibres, el periodista i escriptor Martí Gironell és llicenciat en periodisme per la Universitat Pompeu Fabra i en filologia anglesa per la Universitat de Barcelona.

Entre els seus títols més destacats hi ha El pont dels jueus (2007), que ha estat traduït a diversos idiomes; La venjança del bandoler, que va guanyar el Premi Nèstor Luján de Novel·la Històrica el 2008; L’arqueòleg (2010), L’últim abat (2012) i El primer heroi (2014), que també han estat traduïts a diverses llengües. El 2015 va publicar Strappo, la novel·la de l’espoli del romànic català, i el conte infantil El nen dibuixat. L’any 2018 va guanyar el Premi Ramon Llull amb La força d’un destí, amb més de 30.000 exemplars venuts i traduïda al castellà, l’anglès, l’holandès i el búlgar. El 2020 va publicar Paraula de Jueu, l'esperada continuació del seu long-seller El Pont dels Jueus.

PERIODICITAT: Setmanal

DURADA: Quatre sessions