Conferència «L'era dels nanomaterials: del laboratori a la vida quotidiana», amb Javier Rodríguez Viejo
Dj, 09 de maig a Aula Magna a les 19:30 h.

La descoberta que les propietats dels materials poden ser modificades variant la seva mida en la escala dels nanòmetres, ha obert la caixa de pandora per sintetitzar una gran varietat de nanomaterials amb noves funcionalitats. En aquesta xerrada, explorarem de manera pedagògica alguns d'aquests materials diminuts i les seves propietats, que només poden ser enteses en el marc de la Física Quàntica. Parlarem de punts i pous quàntics semiconductors i dels materials bidimensionals com el grafè per il·lustrar la importància dels nanomaterials, i de com aquests en el marc de la Nanociència i la Nanotecnologia estan contribuint al desenvolupament d’avenços significatius pel nostre futur.

Javier Rodríguez Viejo és catedràtic de Física Aplicada a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i cap del Grup de Propietats Tèrmiques dels Materials en la Nanoescala de la UAB i de l'Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia, ICN2. La seva investigació gira al voltant de les propietats de la matèria quan aquesta esdevé de mides nanomètriques. Investigador postdoctoral al MIT, també ha fet estades de recerca a Harvard i al laboratori d’Air Products als Estats Units. És el coordinador del Màster en Nanociència i Nanotecnologies Avançades de la UAB. Ha estat soci fundador de FutureSiSens, startup dedicada a la recuperació d’energia i la detecció, amb la que va guanyar en 2016 el Premi Repsol a la emprenedoria. Entre 2008 i 2014 va ser vicedirector de MATGAS, una entitat publico-privada amb la missió d’afavorir la transferència de coneixement a la societat.

INSCRIPCIÓ: Gratuïta

HO ORGANITZEN: Càtedra Lluís Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica (UdG) i Casa de Cultura de la Diputació de Girona