Quins són els recursos que utilitzen les plataformes d’estríming per generar experiències de visionat captives, com condicionen les nostres eleccions, com aconsegueixen que en un entorn en què hi ha llibertat per escollir tots acabem veient el mateix i les conseqüències que tots aquests processos tenen en el nostre esperit crític i fins i tot en la nostra salut mental?
Llicenciada en Dret i Comunicació Audiovisual, Elena Neira és especialista en nous models de distribució audiovisual. Professora els estudis de Comunicació a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i a la Universitat Internacional de Catalunya (UIC). L’impacte de les plataformes d’streaming en la indústria televisiva tradicional i en l’espectador és una de les principals línies d’investigació. Ha impartit nombroses xerrades i conferències, incloent una TED Talk sobre Netflix. Escollida com una de les 50 dones més influents del negoci audiovisual espanyol per la revista Forbes. Escriu periòdicament a Bussiness Insider. És autora de diversos llibres i articles científics. La seva publicació més recent és Streaming Wars: la nueva televisión (Libros Cúpula).